- Reaction score
- 3,875
I envy youNo idea what it is outside here - just hot. Living room thermometer says 21 degrees so not too bad with the thick walls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I envy youNo idea what it is outside here - just hot. Living room thermometer says 21 degrees so not too bad with the thick walls.
It's scary if you've got petsit says 30 degrees in our living room!! Ive got ice packs on side of chums cage, patio doors and windows open for as late as possible.. fan blowing alongside cage (not onto).... frozen peas on top and an ice pack inside cage (will remove as soon as he comes out), I've put a chilled mug in... cucumber ready for when he comes out... this heat needs to go!!
I am sorry, here it’s 26 and that is awful, 30 must be horrific
Where do you live? How long is that heat forecasted?
I am sorry, you are doing your best. I pray for cooler weatherWe're near Bournemouth. 34 degrees outside and 30 inside at the moment!
Translated:Bonjour, je suis près de Paris en France et nous étouffons depuis une semaine, 33° à l'intérieur ce matin. Mes 2 hamsters sont toujours vivants ! Je mets des linges mouillés sur la cage et des céramiques là où ils dorment. De plus de mets une bouteille d'eau glacée près d'eux dans la journée. J'espère qu'ils survivront encore je suis très inquiète pour eux. Merci pour vos astuces et conseils
Thanks @Maz. Yes, I have ceramic dishes that I put in the fridge, but Microbe doesn't necessarily go to them; he stays in the same spot. He sleeps under the cage shelf on wood shavings (dust-free). Usually, he burrows, but right now he's just lying on the floor of the cage.The other one is a Syrian named Choumy; he sleeps in a cardboard box and ignores the wooden house in his cage. I put in water bottles straight from the freezer and glass coasters, but he doesn't go near them.Both of them eat in the evening and use their wheels a bit. I give them small amounts of lettuce, tomato, and cucumber in the afternoon. I worry it might cause diarrhea, but so far, they're fine.I'm hoping the temperature drops too, but not until Sunday or Monday... it feels like a long wait.Thanks a lot for this forum and for your reply.LaurenceMerci @Maz oui j'ai des coupes en céramique que je mets au refrigérateur mais microbe n'y va pas forcément, il reste à la même place. Il dort sous la tablette de la cage, sur des copeaux de bois (sans poussière). D'habitude il creuse mais là il est sur le sol.
L'autre est un syrien, il s'appelle Choumy, il dort dans une boîte en carton, il délaisse la maison en bois de sa cage. J'y introduis des biberons ou des bouteilles d'eau qui sortent du congélateur et des dessous de verre en verre mais il ne va pas dessus.
Tous les 2 mangent le soir et font un peu de roue. Je leur donne de la salade, tomate et concombre en petites quantités dans l'après-midi. Peur qu'ils entraînent la diarrhée mais pour le moment ça va.
J'espère aussi que la température baisse, mais pas avant dimanche ou lundi...c'est long
Merci beaucoup pour ce forum et votre réponse.
Laurence
Merci beaucoupCes objets continueront de rafraîchir la cage, même s'ils ne s'en approchent pas. Assurez-vous que leur eau ne soit pas glacée, sinon ils risquent de ne pas la boire. L'eau du robinet à température ambiante leur convient parfaitement. Il est important qu'ils boivent pour rester hydratés. Un petit morceau de concombre par jour suffit amplement, inutile donc de leur donner trop de légumes. Ils semblent aller bien.
Je l'ai déjà mentionné ailleurs, mais ma solution de secours est d'ouvrir la porte du réfrigérateur quelques instants ! Cela permet de rafraîchir la pièce. Ce n'est évidemment pas idéal pour la conservation des aliments, mais vous pouvez en acheter davantage et certains resteront bons ! C'est particulièrement efficace dans un petit appartement.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience. Optional cookies include third party cookies from Youtube (which enable embedded Youtube videos to play) and affiliate partners that help support the forum.